استانداردهای ناودانی

Catégorie: Questionsاستانداردهای ناودانی
Renaldo Gunson demandée il y a 4 semaines

انواع مختلف ناودانی بر‌اساس شکل ظاهری
در ادامه به انواع مختلف ناودانی بر اساس شکل ظاهری اشاره شده است. هر پروژه اقتضای خاص خودش را دارد. بنابراین در زمان خرید ناودانی باید به شکل ناودانی و تناسب آن با پروژه توجه ویژه داشت.

مراحل تولید ناودانی
سخن پایانی:
قیمت نهایی ناودانی همانند سایر مقاطع فولادی تحت تأثیر عوامل مختلفی همچون مشخصات ناودانی و… قرار دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نوع ناودانی فولادی، وزن ناودانی، نحوه‌ی تولید و شکل ناودانی اشاره کرد. سایر موارد مؤثر به شرح زیر است:

ناودانی از نظر جنس در گروه‌های مختلفی قرار می‌گیرد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به استنلس استیل، گالوانیزه و آلومینیوم اشاره کرد. مشخص است که جنس‌های مختلف ناودانی از نظر قیمت و کاربرد با یکدیگر تفاوت‌ دارند. برای مثال قیمت ناودانی ناودانی شیروانی با قیمت ناودانی آلومینیوم متفاوت است.

انواع مختلف ناودانی بر‌اساس وزن
وزن ناودانی و سایر مقاطع فولادی بر اساس جدول اشتال و جدول وزنی تعیین می‌شود. طبق این جدول، ناودانی در دو دسته کلی زیر قرار می‌گیرد.

مهم‌ترین تولیدکنندگان داخلی ناودانی
کارخانه‌های زیادی در ایران به کار تولید ناودانی مشغول هستند و در ناودانی حقیقت بیشتر کارخانه‌های تولید‌کننده نبشی، انواع ناودانی آهنی را هم تولید کرده و روانه‌ی بازار می‌کنند. ما در این نوشتار علاوه بر اشاره به مشخصات ناودانی، به معرفی برترین تولیدکنندگان ناودانی فولادی در ایران می‌پردازیم.

مشخصات ناودانی
مشخصات ناودانی اروپایی
ناودانی اروپایی اصطلاحی است که برای ناودانی‌های تولید شده بر اساس استاندارد اروپا مدل UNP به کار برده می‌شود. این استاندارد، ضخامت بیشتر و در نتیجه وزن بیشتری را برای ناودانی‌ها تعریف کرده است. ناودانی‌های تولید شده بر طبق این استاندارد مطابق با وزن‌های اعلام شده در جدول اشتال وزنی ساخته شده و به عبارتی ناودانی سنگین محسوب می‌شوند. ویژگی و مشخصات اصلی ناودانی اروپایی وزن و ضخامت بیشتر است که باعث می‌شود این محصول مقاومت و کیفیت بالاتری داشته و یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای کاربری‌های صنعتی و استفاده در پروژه‌های ساختمانی بزرگ باشد.

نوسانات قیمت ارز
میزان عرضه و تقاضا در بازار جهانی
وزن ناودانی
قیمت آهن
تولیدکنندگان
هزینه‌ی حمل و نقل
به‌طورکلی قیمت نهایی ناودانی معمولاً به نرخ ارز و قیمت جهانی فولاد وابسته است. درصورتی‌ که قصد تهیه ناودانی را دارید می‌توانید به صفحه اصلی سایت پیوان مراجعه کنید.

تولید خرپا
ساخت اسکلت فلزی
ساخت تیرها
ساخت ستون‌ها در ساختمان سازی
تولید اسکلت ماشین‌آلات سنگین
تولید لوله پایپینگ
ساخت بادبندها
ساخت دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی

انواع ناودانی براساس فرآیند تولید
ناودانی‌ها براساس فرآیند تولید در دو گروه ناودانی فابریک و ناودانی پرسی قرار می‌گیرند:

تولید ناودانی به روش فابریک
روش فابریک همان نورد گرم وسرد است که برای تولید بسیاری از مقاطع فولادی از جمله تیرآهن و میلگرد استفاده می‌شود. تنها تفاوتی که در روش فابریک ساخت ناودانی وجود دارد این است که فشار کمتری بر جان ناودانی وارد شده و تمرکز اصلی بر روی شکل‌دهی بال است.

۲. ناودانی مشبک
این نوع ناودانی از متریال گالوانیزه و به شکل سرد و ناودانی گرم تولید می‌شود. از جمله کاربردهای ناودانی مشبک می‌توان به استفاده در ساختمان‌های فولادی و کاربرد تزئینی ناودانی اشاره کرد.